מה מראה הרכב שלך אומר… עליך?
מה מראה הרכב שלך אומר… עליך?
אתה מכיר את זה מצוין – הגעת ללקוח לאסוף אותו על הדרך לפגישה עסקית בבית הקפה, הוא יורד ונכנס אליך לרכב, הוא מתפעל מניקיון הרכב, הוא מעריך שהתלבשת בצורה מכובדת, אבל אז העיניים שלו קולטות משהו. משהו שמפריע לו, משהו שפוגם בתדמית הכל כך מוקפדת שרצית לייצר… משהו כל כך קטן ושולי שאפילו לא חשבת שיש סיכוי שיש לו השפעה.
אין מה לעשות, אנחנו חיים בעולם עסקים שבו לתדמית העסקית יש משקל מאוד כבד. עסקאות גדולות וטובות נפלו בגלל כתם קטן על החולצה, מכנסיים מקומטים וכל אותן ‘קטנות’ שרבים נוטים ליפול בהם.
בעולם שבו כספים מתגלגלים מיד ליד, הקפדנות בבחירת האנשים שאיתם עושים עסקים רק הולכת וגוברת.
מה סמל הסטטוס שלך?
סמלי סטטוס קיימים מאז ומעולם. בכל תקופת קיומם הם אלו שהעידו על מעמדו החברתי או הכלכלי של אדם. בעבר הרחוק יותר, סמלי הסטטוס היו כתב ידו של אדם או כמות הספרים שהחזיק ברשותו – אלו העידו על השכלתו והצלחתו של אותו אדם.
במרוצת הזמן סמלי הסטטוס השתנו והפכו להיות חומריים יותר: שעוני רולקס, מכונית ספורט יוקרתית, נעליים ממהדורה בלעדית ומוגבלת, יהלומים… והרשימה עוד ארוכה. העיקרון הוא פשוט – אם יש ברשותך אחד (או יותר) מסמל הסטטוס היוקרתיים, ככל הנראה אתה שייך למעמד גבוה יותר, וככל הנראה גם אמיד יותר.
כבני אדם, כולנו מונעים על-ידי צרכים פסיכולוגיים כאלו ואחרים. אנו נמשכים לאנשים מוצלחים, כאלו שהגיעו למעמד גבוה או עשו הרבה כסף… האמונה התת מודעת היא שאם נתחבר לאנשים כאלו, נוכל אולי לזכות באותו ‘קסם’ שנח עליהם, או שנוכל ללמוד את סודות ההצלחה, או שעצם השהות שלנו איתם תייצר תדמית חיצונית טובה גם עבורנו.
אומרים שאלוהים נמצא בפרטים הקטנים
אז כבר השקעת ברכב… הוצאת עשרות ואולי אפילו מאות אלפי שקלים כדי לייצר את התדמית שרצית, הקפדת לשטוף אותו במכונות השטיפה המתקדמות, הוספת אביזרים שמשדרים יוקרה וביטחון, אבל דבר אחד שכחת, וזה אותו דבר שרבים כמוך שוכחים, לא כי זה לא מספיק חשוב, אלא פשוט כי לא תמיד אפשר לחשוב על הכל. ככה זה בחיים.
שטיחי הרכב שלך, מוצר שלכאורה נתפס כשולי אבל בפועל הוא עושה הבדל של עולם ומלואו. דמיין את עצמך לרגע, נכנס לרכב של שותף עתידי לעסקה, רכב שמשדר את כל היוקרה שצריך, אבל כשהעיניים נודדות מטה אתה מגלה שטיחים מרושלים שאינם מכסים באופן יסודי את רצפת הרכב, ספוגים בלכלוך מצטבר שגם מכונות השטיפה התקשו להסיר, ומאותה נקודה הראש שלך כבר גיבש לעצמו רושם שהוא… איך לומר בעדינות… לא להיט.
הפתרון קרוב יותר ממה שחשבת
בישראל, מעטים הם הספקים שבחרו לקחת את תחום שטיחי הרכב ולהתמקצע בהם.
אחד מהספקים הבולטים בתחום זה הוא ‘שטיחי SASA’, עסק שמבין עד כמה מוצר פשוט כמו שטיח רצפה ברכב יכול לפגום בתדמית המבוקשת. ‘שטיחי SASA’ מייצרים שטיחים לרכב תואם מקור בהתאמה אישית, ולאחר שמדדו בעצמם את כלי הרכב ובנו מאגר מידות ואפשרויות בחירה מגוונות.
ב-שטיחי SASA’ מקפידים על שטיחים העשויים חומרים איכותיים בלבד, המכסים באופן מלא את רצפת הרכב ומספקים הגנה מלאה ויסודית. בנוסף לזה, את השטיחים אפשר לייצר בהתאמה אישית מלאה – לבחור את סוגי התפרים, צבע השטיח, וכל התאמה אחרת הנדרשת ללקוח. לשטיחים אלו יש יתרונות נוספים על פני החלופות הזולות יותר – הם לא מפיצים ריח רע או חומרים מסרטנים גם בשימוש לאורך זמן, הם דוחי כתמים באופן טבעי, וקל מאוד לנקות אותם.
אם התדמית שלך חשובה לך, אל תתפשר על הדברים הקטנים.
זכור שמה שבעיניך נתפס קטן, יכול להיתפס כענק מול הלקוחות או השותפים העסקיים שלך.